Dersin Adı | Dijital Film Stüdyosu III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 331 | Güz | 4 | 4 | 6 | 11 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıKritik vermeJüriAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, CDM Dijital Film Stüdyosu dizisinin üçüncü dersidir. Bu derste, konu anlatımı, gösterim, tartışma ve pratik uygulama yoluyla, dizinin 1. ve 2. derslerinde edinilen beceri ve bilgiler üzerine ileri seviye dijital film yapım becerileri öğretilecektir. Dersin amacı, yapım-öncesi, yapım ve yapım-sonrası aşamaları için ileri seviye becerilerin öğretilmesi ve pekiştirilmesidir. Dönem boyunca her öğrenci bir kurmaca kısa film, belgesel film ya da deneysel film projesini taslaktan final kurgu aşamasına kadar geliştirip üretecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu stüdyo dersi hem belli konular üzerine ders anlatımı ve gösterimlerden, hem de uygulamalı eğitimden ve dijital film yapımı için gereken çeşitli teknik becerilerin demonstrasyonundan oluşmaktadır. Bir fikir geliştirme ve bu fikrin görsel dile çevirilmesiyle ilgili bireysel görevler verilecektir. Öğrenciler dönem boyunca aşamalar halinde bireysel film projelerini (kurmaca/belgesel/deneysel) geliştirip üreteceklerdir. Bu aşamalar, değerlendirme ölçütlerinin farklı kısımlarını oluşturacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Bir kısa film getirin |
2 | Kısa film fikirleri | Okuma: — Mascelli, Joseph V. - Five C's of Cinematography, Silman-James Press, (2005), Chapter 1, pgs. 11 – 67. |
3 | Gelişmiş kamera ekipmanlarına giriş (camera rig, slider ve focus rig) | - |
4 | Gelişmiş kameralara giriş 1: GH5 | 1. Ödev : Treatment Okuma: — Edgar-Hunt, Robert, Marland, John, Rawle, Steven – The Language of Film, AVA Publishing, (2010), “Narrative”, pgs. 38 – 57. |
5 | Gelişmiş kameralara giriş 2: BMPCC / Ön-yapım | Senaryo-birinci müsvedde |
6 | Gelişmiş kameralara giriş 3: Sony / Ön-yapım anlatımı | 2. Ödev: Kamera çalışması |
7 | Aydınlatma teknikleri / Ön-yapım | 3. Ödev: Yapım dosyası / Nihai senaryoyla birlikte |
8 | Ses kayıt teknikleri - Bireysel proje görüşmeleri | |
9 | Yapım / Proje görüşmeleri | |
10 | Yapım çalışmalarına devam | Ham görüntü değerlendirmesi |
11 | Yapım-sonrası 1 / Kurgu | 1. Kaba kurgu Okuma: Murch, Walter – In The Blink of an Eye, Silman-James Press, (2001), pgs. 1 – 28. |
12 | Yapım-sonrası 2 / renk düzenleme | 2. Kaba kurgu |
13 | Yapım-sonrası 3 | İnce kurgu (altyazı, renk düzenleme, grafikler ve jenerikle birlikte) |
14 | Final kurgularının değerlendirmesi | Sunum/Jüri |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin değerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Edgar-Hunt, Robert.,Marland, John.,Rawle, Steven – The Language of Film, AVA Publishing, (2010) Mascelli, Joseph V. - Five C's of Cinematography, Silman-James Press, Third edition (2005) Murch, Walter – In The Blink of an Eye, Silman-James Press; 2nd edition (2001) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 45 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 55 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 65 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 26 | |
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 330 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest